Kreator sklepu internetowego – Na czym polega i jak go obsłużyć?

kreator sklepu internetowego, sklep internetowy jak zacząć, tworzenie sklepu internetowego kurs, budowanie sklepów internetowych krok po kroku, jak zalożyć sklep internetowy z kosmetykami

Kreator sklepu internetowego znacznie ułatwia sam proces twórczy i projektowanie poszczególnych elementów nawet przez amatora. Dzięki niemu jesteśmy w stanie krok po kroku zbudować sklep. Niezależnie od tego, czy chcemy finalnie sprzedawać kosmetyki, meble, ubrania, czy jakiekolwiek inne materiały. Przybliżmy jednak ten temat dokładnie omawiając wykorzystanie kreatora, ich rodzaje i korzyści, które przynosi przedsiębiorcom. 

Kreator sklepu internetowego – Na czym to polega? 

Budując własny sklep internetowy pewnie rozważasz różne opcje. Wybór jest duży, gdyż wybrać można pomiędzy dedykowanym rozwiązaniem, WooCommerce lub platformą SaaS. To, o czym warto wspomnieć w kontekście kreatora sklepu internetowego, nie każde z rozwiązań umożliwia jego wykorzystanie. 

Sam kreator, w dużym uproszczeniu, polega na możliwości stworzenia sklepu na własną rękę, najczęściej bez umiejętności programowania. To niezwykle wygodne szczególnie dla osób, które nie mają dużego doświadczenia we wspomnianym temacie. Wejście do branży ecommerce jeszcze nigdy nie było takie proste, co sprawia, że coraz większa ilość przedsiębiorców decyduje się na spróbowanie swoich sił. Wyróżnić można swobodnie dwa rodzaje kreatorów, które ułatwiają rozpoczęcie biznesu online. 

Kreator drag & drop (przeciągnij i upuść) – Budowanie sklepów internetowych krok po kroku w ten sposób to czysta przyjemność. Osoba wykorzystująca możliwości kreatora w czasie rzeczywistym widzi jak dany element będzie wyglądał po osadzeniu go w miejscu docelowym. Polega to na tym, że przykładowo, gdy przedsiębiorca chciałby dodać grafikę lub tekst, przesuwa konkretne pole bezpośrednio na sklep. Wtedy ono właśnie tam się osadza, a następnie możliwa jest konfiguracja. Klikając w element możemy wtedy w przypadku tekstu, zmienić treść, czcionkę, wielkość i kolor, a w przypadku obrazu, zawartość. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku dodawania formularza, galerii zdjęć lub jakiegokolwiek, podobnego elementu. Jednym z najpopularniejszych edytorów stron tego typu jest Divi Builder, który spełnia oczekiwania dużej ilości osób. Znacznie łatwiej z jego pomocą jednak stworzyć stronę wizytówkę niż sklep. Podobnie jak przy innych edytorach do WordPress i WooCommerce. Wybór tego rozwiązania wymaga nie tylko projektu, lecz zadbania również o stronę techniczną i funkcjonalności. Aby to zrobić, często będziemy potrzebować pomocy programisty, czyli większej ilości czasu i środków. 

Kreator z pozycji panelu klienta – Równie łatwy w obsłudze, co powyższy. Warto wspomnieć jednak, że wykorzystywanie go nie jest metodą przeciągnij i upuść. Zmiana konkretnej funkcjonalności, elementu lub zdjęcia lub tekstu odbywa się w wyznaczonych miejscach w panelu klienta. Prościej mówiąc, to znaczy, że musi on dostać się do konkretnego miejsca “od środka”, odnaleźć miejsce, w którym zmienia się daną rzecz i ją zmienić. Brzmi skomplikowanie? Wykonanie jest znacznie prostsze. Budowa sklepów internetowych z wykorzystaniem właśnie tego kreatora stanowi większość. Tak duża liczba konsumentów decydująca się na to rozwiązanie nie musi posiadać umiejętności programistycznych. Nie jest koniecznym pisanie ani jednej linijki kodu w tym czasie. Kreator sklepów internetowych tego rodzaju stosowany jest między innymi przy wykorzystaniu platform SaaS (Software as a Service), takich jak selly. Dzięki temu klienci mogą czuć się bezpiecznie i wystartować w branży ecommerce z jak najmniejszym wkładem. W cenie abonamentu otrzymują podstawowe funkcjonalności, a następnie w przypadku potrzeby mogą zamawiać nowe. 

Jak obsłużyć kreator sklepów internetowych i zacząć przygodę w ecommerce? 

Skoro już wiesz, w czym pomoże Ci kreator sklepów internetowych, pora na to, by zyskać wiedzę o jego wykorzystywaniu. Obsługa wbrew pozorom nie jest taka trudna, jak mogłoby się wydawać na początku. Przyjrzymy się temu przypadkowi poniżej na przykładzie drugiego typu kreatora. Tego wykorzystywanego w platformach sklepów internetowych. 

Prawdą jest, że problem mogłaby stanowić obsługa tego technicznie, gdyby nie instrukcja obsługi. Dzieje się tak dlatego, że sam wygląd kreatora i sposób umieszczenia elementów do edycji sekcji, treści na stronie różni się w zależności od platformy. Wykonanie zależy od projektantów UX (User Experience) i programistów firmy, która decyduje się na wdrożenie wspomnianego panelu. Jaka lekcja z tego płynie dla przedsiębiorców? 

Rozglądając się za odpowiednim dostawcą platformy sprzedażowej SaaS, powinno się zwrócić uwagę na jego doświadczenie i wypracowane rozwiązania. Jakie sklepy powstały na tej platformie? Czy dostawca posiada jakiekolwiek wyróżnienia? Jakie ma integracje z zewnętrznymi firmami? Co planuje wdrożyć w przyszłości? Czy prowadzenie sklepu z nim jest wygodne? Jak działa obsługa klienta? 

Rozwój oprogramowania SaaS do budowanie sklepów internetowych wymaga bowiem dużej ilości czasu i zasobów. Istnieje nieprawdopodobnie niska szansa, że dostawca oprogramowania, które powstało rok temu zapewni taką jakość, co firma działająca od 10 lat. Dłuższy czas daje możliwość nie tylko programowania dodatkowych funkcjonalności. To również tworzy okazję do zbierania informacji zwrotnej od klientów, wsłuchiwanie się w potrzeby i dostosowywanie. Dzięki temu w dalszym etapie kreator sklepów internetowych robi się bardziej intuicyjny i łatwy. Efekt kuli śnieżnej sprawia, że to kolejno przekonuje następnych klientów, którzy także dzielą się spostrzeżeniami. Wprowadzane są wspominane przez nich ulepszenia i tak w kółko. 10 lat takiego procesu to dużo czasu na modyfikowanie i wypracowywanie profesjonalnych rozwiązań. Mamy przykład na rynku Polskim, którym jest selly. Abonamentowe sklepy w tej platformie to przyjemność samego tworzenia. Dzięki obszernej bazie każdy może wykonać dowolną akcję i zmienić konkretny element w kilka chwil. Podsumowując korzystanie z kreatora na platformach SaaS będzie łatwiejsze gdy: 

  • Dostawca posiada długie doświadczenie 
  • Możemy przeglądnąć inne sklepy, które powstały w ten sposób (przykłady pozwalające oszacować możliwości oprogramowania) 
  • Dostępnych jest dużo materiałów w bazie wiedzy, instrukcji i poradników krok po kroku 
  • Uzupełnienie materiałów edukacyjnych dodatkowymi wideo z udostępnianym ekranem, aby nawet najbardziej zaawansowane tematy załatwiać stosunkowo szybko 
  • Szybka i skuteczna obsługa klienta, dzięki której uzyskasz informację zwrotną w przypadku problemów z konfiguracją sklepu 

Budowanie sklepu internetowego krok po kroku – Czy kreator to wszystko, czego potrzebujesz? 

Skoro więc znalazłeś kreator sklepów internetowych i jesteś w stanie zaplanować dokładniej wygląd witryny, to czy to wszystko? Okazuje się, że zupełnie nie. Sama platforma SaaS bowiem nie zapewni Ci wzrostów sprzedaży, zysków i klientów, którzy będą chcieli skorzystać z oferty. Na to składa się szereg czynników, na które będziesz musiał zwrócić uwagę planując budowę własnego esklepu. 

Szablon graficzny – Gdy chcemy konfigurować sklep, musimy jeszcze mieć podstawę, z którą możemy pracować. Będzie nią szablon graficzny nadający ogólny wygląd i strukturę dopasowaną do marki. Przy wyborze powyższego oprogramowania SaaS możemy przykładowo skorzystać z darmowych szablonów. Jeżeli natomiast nasz sklep będzie się rozwijał, bez problemu zamówimy indywidualny szablon w większym stopniu dopasowany do marki. Dzięki temu uzyskamy dokładnie taki wygląd poszczególnych podstron, funkcjonalności, karty produktu i koszyka, jaki chcemy. 

Produkty – Jakie produkty planujesz wdrożyć do oferty? Co chcesz sprzedawać? W jaki sposób planujesz dodać produkty do oprogramowania na platformie SaaS? Czy konieczna będzie integracja z hurtownią dropshipping, czy zamierzamy dodać produkty ręcznie? A może mamy bazę do wgrania? Koniecznie odpowiedzmy na te pytania, gdyż to pozwoli nam na rozplanowanie potrzebnego budżetu i planu. Zwróćmy uwagę na politykę cenową, strategię rozwoju bazy produktów i sposób ich dodawania. Powinniśmy to zrobić między innymi dlatego, że integracja z hurtownią będzie prawdopodobnie nieco droższa niż ręczne dodawanie produktów. My natomiast musimy przygotować się na taką okoliczność.

Integracje – Kreator sklepu internetowego to jedno, lecz integracje to drugie. Liczą się one już na etapie wyboru dostawcy oprogramowania. Określmy, czy będziemy chcieli zintegrować sklep z firmami kurierskimi, systemami płatności i innymi narzędziami. Jeżeli odpowiedź brzmi tak, określmy z jakimi dokładnie. Później układając nasz plan będziemy mogli uwzględniać pracę nad każdą z wspomnianych integracji i sukcesywnie je wdrażać. Oczywiście w granicach możliwości wyznaczonych przez dostawcę oprogramowania. 

Narzędzia i kanały marketingowe wraz ze strategią – Przykładowo, od samego pytanie o to, jak założyć sklep internetowy z kosmetykami jest to o sposoby promocji. Dodanie produktów do sklepu, zbudowanie jego wyglądu, a następnie zintegrowanie się z narzędziami, z którymi chcemy to rzeczywiście początek drogi. Później czekają nas wyzwania związane z marketingiem i powiedzeniem światu, że jesteśmy dobrzy w tym, co robimy. Powinniśmy w tym celu stworzyć strategię marketingową, która pozwoli nam na zrównoważony rozwój w kierunku, który ustalimy. Unikniemy w ten sposób zbędnego przepalania budżetu i skupimy się na działaniach, które przynoszą skutek. 

Teraz powinieneś wiedzieć, w czym przydaje się kreator sklepów internetowych. Niestety ze względu na to, że przy każdym sklepie online działa on w nieco inny sposób, nie byliśmy w stanie opisać szczegółowego sposobu działania. Postaraliśmy się, aby teraz możliwe dla Ciebie było przetestowanie i wyciągnięcie wniosków, które w sposób efektywny wpłyną na zyski Twojej firmy w długiej perspektywie.